Businessclass in de Cloud

09/05/2017

De G Suite Business Editie

Wie van Amsterdam naar New York wil vliegen, kan kiezen uit een groot aantal opties. Eén van de uitersten daarbij is de keuze voor een tussenstop met 18 uur overstaptijd in Reykjavik. Je betaalt dan nog geen € 500,- , maar je weet van te voren dat je gebroken zult aankomen in New York. Het andere uiterste is te kiezen voor een businessclass vlucht, rechtstreeks van Schiphol naar New York. Je betaalt dan wel vijf keer zoveel, maar je komt uitgerust aan, hebt een veel kortere reistijd en kunt deze nog eens productief gebruiken ook.

 

Als het gaat om kantoorautomatisering hebben bedrijven ook zeer veel te kiezen. Voor veel bedrijven is de keus voor Google’s G Suite snel gemaakt. Het is de meest volledige en innovatieve verzameling apps om documenten te maken, delen, archiveren en beheren in de cloud. Maar net zoals je bij een vlucht kunt kiezen tussen Tourist -  en Businessclass, kun je bij G Suite kiezen tussen de Basic en de Business Editie. De business editie kost twee keer zoveel per gebruiker per maand. Waarom kiezen bedrijven er dan toch voor?

Drie grote voordelen

Gebruikers van de G-suite business editie hebben in de diverse apps een flink aantal extra features tot hun beschikking. Het voornaamste verschil tussen de Basic en de Business editie van G-Suite is echter gelegen in (1) de beheerfuncties , (2) de ongelimiteerde opslagruimte en (3) Team Drives.

 

Ongelimiteerde opslag in de cloud

Laten we eerst eens kijken naar de opslagruimte. In de Basic editie heeft elke gebruiker 30 GB tot zijn beschikking. Dat lijkt misschien veel, maar dit is inclusief de mailboxen, en – ondanks het feit dat we met z’n allen steeds minder mailen – groeien deze toch vaak met 7 á 8 GB per jaar. En een beetje presentatie bevat tegenwoordig ook diverse filmpjes en foto’s, waardoor er honderden MB’s nodig zijn voor de opslag van één bestand. 


En ja, natuurlijk is het zo dat bedrijven aan hun medewerkers kunnen vragen om hun bestanden en mailboxen regelmatig op te schonen. Maar hoe relevant is die vraag nog als zoekopdrachten moeiteloos op terra bytes losgelaten kunnen worden en opslagruimte in de cloud relatief goedkoop is? De rekensom is snel gemaakt: als een bedrijf zijn medewerkers vraagt om op te schonen om opslagruimte te besparen, kost dat veel meer dan die € 4,- per maand (het verschil per gebruiker per maand tussen de G Suite Basic en Business editie) .
 

Betere beheerfuncties

En dan de beheerfuncties. Met de G Suite Business editie hebben beheerders de mogelijkheid om met één zoekopdracht te zoeken door alle bestanden en e-mail van het hele bedrijf (e-discovery). Ook dit levert gigantische tijdswinsten op. Daarnaast hebben bedrijven die gebruik maken van de G Suite Business editie uitgebreide archiveringsopties tot hun beschikking. In een toenemend aantal branches is dit essentieel om aan de wettelijke bewaarplicht en compliancy-wetgeving te kunnen voldoen. Tevens zijn de data recovery-opties die in de Business editie van G suite worden aangeboden uitgebreider dan die in de Basic editie.

 

Google Team Drives

En tenslotte heeft Google recent aangekondigd dat Team Drives, waarmee documenten niet langer vanuit persoonlijke drives gedeeld worden, maar direct als een bestand van het team worden opgeslagen, per direct zonder additionele kosten beschikbaar is voor G Suite Business gebruikers. De keuze voor het vliegen van Businessclass in de Cloud wordt nu wel erg makkelijk gemaakt.

 

Een uitgebreid en volledig overzicht van de verschillen tussen de Basic en de Business editie van G Suite is te vinden op de Google website.

 

 

 

Please reload

Recent
Please reload

Archief
Please reload

Volg ons
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square

Nieuwsbrief

Aanmelden

 

© 2015, Everclouds - Postbus 832, 3500 AV Utrecht - Telefoon: 030-236 8992 - e-mail: info@everclouds.nl  

Everclouds is een handelsmerk van Everminds BV. KvK: 30203136, BTW: NL814499387B01 

GOOGLE is een handelsmerk van Google inc.

  • LinkedIn Social Icon
  • Wix Twitter page
  • Wix Google+ page
  • Facebook Classic